jag har tummen mitt i röven...

...när det gäller mitt bloggande. visst har jag? men det är väl så det blir när man skaffar pojkvän antar jag. ska iaf få tummen ur röven nu och uppdatera er en aning, jag har ju faktiskt inte bloggat på en hel vecka (!). känner riktigt hur det kliar i mina fingrar! detta lär bli ett långt inlägg..

- sist jag uppdaterade var ju förra onsdagen innan jag åkte på bowling med min pojkvän, min familj och min släkt. jag gjorde hela två eller tre strikes, *wow*. lika bra jag blir bowlingproffs med en gång, inte sant? ;) nej men det var faktiskt riktigt roligt :)


min kusin filip

mormor och min kusin noel

älsklingen och jag

efter bowlingen åkte vi alla hem till oss och fikade på kaka och kaffe, väldigt trevligt. sedan avslutade jag och alex vår onsdagskväll med några avsnitt av solsidan och mys.


mina mostrar, mamma och noel



min söta lilla unge tycker om mig mest!

amanda och filip, kusinerna

- torsdagen bestod av mys i sängen i princip hela dagen. inte förräns framåt kvällen lyfte vi på våra ass och drog ner till byn och mötte upp emelie, julia och rebecka. vi satte oss på thai och snackade skit och jag och alex åt även tre små rätter, jävligt gott om jag får säga det själv. och vet ni vad servitören sa till mig efter att han hade lagt fram menyn på bordet?

- Jag: jag vet redan vad jag ska ha så jag behöver ingen meny.
- Servitören: aah, tre små rätter med friterade räkor istället för kyckling och en cola?
- Jag: O.o

så jäkla klockrent, han hade lärt sig vad jag brukar beställa därifrån haha!
efter resturangbesöket mötte vi upp theresia, jesper och alexander så en stor del av vårt gamla gäng var samlat. även fast vi inte träffats på länge så ändras ändå inte våra relationer till varandra, vilket är himlans härligt. också har vi alltid så himla mycket att babbla om :)


babe och jag

rebecka och julia

theresia

julia (aka syster khadidje), theresia, jesper och alexander

- i fredags var jag och shoppade med mamma och min snorunge till bror i ystad. vi var på jakt efter dopkläder eftersom jag ska på två dop i helgen.


den här fina klänningen fick åka med mig hem!

och även detta.

senare på kvällen åkte jag hem till älskling där jag sen fick duscha och göra mig iordning snabbt eftersom hanne och bebbe skulle komma upp till oss på krök. efter jag var duschad och fixad så börjar jag pilla på en tändare och sätter igång den. vad fan tror ni händer?! jo då har min kära lilla pojkvän suttit och TRIMMAT tändaren så där kom en rejäl jävla låga mitt i huvudet på mig!!! allting hände så fort så jag hann inte riktigt med, men lyckades tillslut ändå släcka elden genom att slå på huvudet. uppfatta mig nu inte fel, jag hade inte eld i hela huvudet men runt ögat tog det fyr fanemig, både under och över. huden kändes som stearin efteråt och när jag tittade mig i speglen upptäckte jag till min fasa att halva mina övre ögonfransar, jag upprepar, HALVA mina ögonfransar var av på det ögat det tog fyr kring! mina ögonfransar som jag alltid varit stolt över eftersom dom har varit så långa, buhu :( så just nu är mitt högra öga fullbordat med halva och korta ögonfransar, ville mest bara förklara varför jag ser ut som en avliden apa just nu ;) hur som helst så kom hanne och bebbe upp till oss lite senare och vi krökade, spelade kort och körde sanning eller konka. drog även till en skum liten fest vid sandbäck men stannade där bara i typ tio minuter innan vi åter drog hem till alex och festade vidare igen. hade riktigt roligt haha!

- lördagen bestod av mys och återigen mys. ovanligt va? inte särskilt nej :) på kvällen var jag och alex dock duktiga och gick och handlade, städade lite och lagade mat. kycklingfile med ris, sallad och italiensk salladsdressing stod på menyn. gott!

- gissa vad vi gjorde i söndags då? ah juste, mös. kollade även på solsidan och big brother medans älskling var och gymma. framåt kvällen gick vi och handlade igen och sen lagade jag mat till oss, räksoppa med vitlöksbröd. det blev riktigt gott, likaså tyckte min pojke.

puuh, nu har jag faktiskt hållt på med detta inlägget i snart en timme. skandal. nu har jag inte tid längre, ska nämligen gå och möta min pojkvän som strax anländer med bussen på stationen och sen ska han och jag gå och sola! PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -