a new thing

jag tänker faktiskt börja med en ny sak här i min, förtillfället, urtråkiga blogg :)
varje vecka tänker jag skriva om mina tankar angående bloggar jag följer.
so.. ENJOY! 


BELLEOFSWEDEN.COM


Okey, den här tjejens blogg har jag nästan precis börjat följa. Men fy tusan vad bra den är!
Olgaisabelle som hon heter, är 17 år och kommer från Göteborg. Hon anser sig vara
"Göteborgs stolthet". Hon skriver precis om vad som faller henne in i stunden, allt från poesi
till dagens tips, sin döda pappa och andra allmänna tankar. Hon började sin bloggkarriär i liknande veva
som Kissie, hon spelade blåst bimbo och blev mer och mer omtalad pågrund av det.
Men samtidigt som hon har spelat en blåst bimbo har hon även visat sin riktiga sida av
sig själv och på senaste tiden har den sidan tagit över mer och mer i hennes blogg.
Hon är fullkomligt briljant på att skriva långa och meningsfulla texter och jag älskar
verkligen sättet hon skriver på. Samtidigt som hon verkar vara en jävligt smart tjej
så har hon samtidigt en attityd liknande min egen i vissa sammanhang.
Hon har skinn på näsan liksom, get it? Hon är absolut min nya favorit blogg.
Här är några ord tagna direkt ur ett av hennes inlägg: 

"Läser lite skitbloggar där dom skriver skit om hur skitig jag är och hur dålig smutsen jag kallar för min blogg är. Inte ett stön, inte en suck eller en tanke, jag får inte ens lust att tillsynlig göra min djupa rynka mellan ögonbrynen, rynkan jag får när det jag ser blir lika rött som en nyslaktad kossa. Next, same shit diffrent name, next, bla bla bla, next. Stopp, stanna, vad står det? BellA? Ursäkta? Omedvetet träder min djupaste rynka mellan de nynoprade brynen långsamt fram, först ett stön, sedan en suck och tanken blir lika mörk som skiten jag fyller den här smutsiga bloggen med. 


Jag ställer mig själv frågan, hur blev jag sån här? Hur gick jag från känslosam fisfinäm flicka till ett ofrivilligt hårdhudat monster? Ett monster som tål dolkar från alla eftersom allt är vattentättt, och de glipor som finns täpps allt eftersom igen, dessa återkommande gamar och hygenor slaktas och dumpas på tippen en efter en. Dolkarna är vardags mat men en bokstav kan få mig se rött, det kliar i fingrarna och jag känner något som kan liknas med det som iraks folk kände för Sadams politik, hat. Inte någon jäkla bellsan som låter som något fnask, ingen bellis som ett missfoster till hund skulle heta och framför allt inte bella, alla heter ju för fan bella. Jag är bellE, ni vet ordet som betyder vacker på franska. Jag är Belle från tårna till hjässan, from the B to the E."


pusslove jt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -