gjutet!

aaah nej?! tusan också! jag har precis suttit och gjort ett jätte långt inlägg, när hela råkar raderas?! det är sånt man kan störa sig på något så fruktansvärt... aja, kom hem från jobbet för en stund sedan. det gick bra idag med, spelade memory med dem äldreboenden. inte ett precis jätte krävande jobb om man säger så, men det är ändå roligt + att det är lättförtjänta pengar. jobbar bara 2-3 gånger i månaden men det är bättre än inga extrapengar alls =) detta jobbet passar väldigt bra till mig eftersom jag går omvårdnad för att utbilda mig till just detta, undersköterska. så det är rääätt så gjutet, så får jag hoppas på att jag kan snappa upp ett jobb där sen när man har gått ut gymnasiet ;) måste bara tillägga att det är inte undersköterska som är mitt "slutgiltiga arbete", utan efter att jag har gått ut gymnasiet så ska jag läsa vidare till sjuksköterska medans jag jobbar som undersköterska, och sedan utbilda mig till barnmorska. så det är barnmorska jag vill bli. det är verkligen "min grej" eftersom jag älskar att ta hand om andra människor, jag vill känna att jag behövs i mitt arbete. jag hade t.ex. aldrig kunnat arbeta som stylist, frisör eller liknande. för det är inte ett arbete som "behövs" liksom. fattar ni vad jag menar? man MÅSTE inte gå till frisören, men man VILL ju såklart gärna ellerhur? men man måste inte. en sjuksköterska, barnmorska är något man BEHÖVER på riktigt. det är det jag vill få ut av mitt jobb, jag vill känna mig behövd "på riktigt", get it?  säger inte att det är fel att bli stylist eller frisör eller något liknande, man ska alltid följa sitt hjärta och sträva efter det MAN SJÄLV vill uppnå. hoppas ni fattar min poäng iallafall:)

nu ska jag kolla på avsnitt åtta av toppbloggarna medans jag väntar på att olivia mitt hjärta ska komma hit. här är länken till er som också vill kika på det; http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/toppbloggarna/

puss på er sålänge :*

Kommentarer
Postat av: luffi

jo det är kanon!!



hittar du på idag då? kram

2010-10-09 @ 17:34:37
URL: http://www.luffi.se
Postat av: nathalie

hejhej , har frågestunbd på bloggen kika gärna oin och stälkll en fråga så¨blir jag glad :)

2010-10-09 @ 18:39:59
URL: http://riktigtgrym.blogg.se/
Postat av: emma

fin blogg!



HÅKAN-FAN KOLLA IN: HTTP://ELSKAHAKANHELLSTROM.BLOGG.SE

2010-10-09 @ 23:17:20
URL: http://elskahakanhellstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Du jag har en fråga.. Det här kommer säkert låta helt sjukt men..

Skulle du vilja vara på Mest aktiva listan? Jag har varit med där

jätte länge men jag kommer inte ha så mycket tid att blogga och då

tänkte jag hjälpa andra som vill vara med där! Om du vill ha lite

hjälp så kan du ju lämna en kommentar på min blogg eller

skicka ett mejl: [email protected]

2010-10-10 @ 13:28:43
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Jonnie

Snygg blogg måste ja bara få säga :) gillar kommentarsrutan

2010-10-10 @ 13:56:24
URL: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -