Lyckad kväll

Fan vad glad jag är, det blev verkligen en lyckad kväll! Först började vi med att servera de gamla och äta middag med dem. Efter lite mer än en timmes tid så gick jag och Frans, killen som spelade prins Daniel, och bytade om och när vi kom tillbaka såg vi ut som kungligheter! Frans var jättesnäll och jag tyckte faktiskt att han liknade Daniel på vissa sätt. Vi var på båda avdelningarna i huset och hälsade på och när vi steg in i armkrok så började alla applådera. Det var verkligen skit skoj för de gamla tyckte det var så roligt och de uppskattade vekrligen det! Sen var där även vissa av de boende som var dementa och som faktiskt trodde på att vi var de riktiga kungligheterna. En gubbe började tillochmed gråta så glad han blev när jag tog han i handen och snackade med honom! Han tackade så hjärtligt för att "jag" var den bästa på att ta hand om detta landet osv. Asså guuud, fattar ni att mitt hjärta smälte eller?! Det var guldvärt. Sen fick vi dela ut rosor också till vissa av de boende som vann priser. T.ex. så vann en person "årets livsnjutare" osv, så då fick jag och "prins Daniel" gå och dela ut rosor till de som vann. När vi väl var klara med allt stohej så gick jag och bytade om till normala kläder och sen hjälpte jag till att duka av och jag och mamma gick och la några av de boende och hjälpte de komma till sängs. Liksom, ena stunden är jag kronprinsessa och i nästa stund är jag en undersköterska som tömmer en kateter ^^ Haha. Nej men som sagt så blev det en lyckad kväll och jag är glad att jag ställde upp för det var verkligen kul att se hur mycket de kära gamlingarna uppskattade det! =)

Mamma agerade papparazzi!


Okey denna bilden på mig och Frans blev så dålig på mig, men jag bjuder på den!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -