bad girl gone good

hej snyggingar!

drar mina dagar lite "snabbt":

iförrgår var jag somsagt uppe på gymmet med melissa och pratade lite om medlemskap osv. kikade även in på min gamla skola och träffade gamla lärare och vänner. patrik bjöd mig & Ivan på fika så det var jätte trevligt! efter det hämtade pappa mig och sen drog vi ner till biblioteket. jag fixade ett lånekort och lånade också tre filmer och en bok. "14 år till salu" heter boken, det är en jättebra bok som jag rekommenderar till er som gillar lite mer verklighetsdrama! det blev dock ingen solning denna dag som det stod på dagens "to do list", istället åkte jag hem och passade min söta lillebror medans pappa var på möte. avslutade kvällen med några avsnitt av "Alberts & Herberts julkalender", en gammal julkalender som jag älskade när jag var liten, blev lite sugen på att fräscha upp mitt minne haha!

igår var jag i skolan som vanligt, kom till tomelilla 14.15 och sen var jag kvar på stationen ett tag och träffade michaela, julia, johanna mfl.. sen stack jag och solade efter det, blev en tjugo minutare. har legat rääätt så bra till med brännan hela detta året om jag säger så, och jag gör det fortfarande. min hud blir brun dirr! aya, nog om det ;) efter solningen tog jag moppen och körde och hämtade theo på dagis, sen gick vi hem till min mormor där pappa hämtade han efter en stund. körde ner med moppen ner till stationen ytterliggare en gång och träffade michaela, amanda, dave och andre. efter en timme körde jag hem, käka middag med familjen och sen spenderade vi resten av kvällen med att käka äppelkaka och kolla på "Albert & Herbert" igen, dom är så jävla sköna haha. gick till sängs vid halv elva, kollade på filmen "kommissarie späck" och sen nannade jag sött.

idag fick jag gå upp redan vid kvart över sex för att hinna med bussen till skolan halv åtta. jobbigt att behöva gå upp vid sex varje dag, men det är bara till att ta sig igenom det! när jag väl kom till skolan prövade jag mina nya undersköterske kläder och sen fick jag pengar av min snälla lärare, som jag sen gick och handlade lunch på ICA för. kvart över nio kom en taxi och hämtade upp mig och min lärare utanför skolan och tog oss sedan till solbacken, ett ålderdomshem i st herrestad som förövrigt är min praktikplats från och med nu :) det gick verkligen jättebra och alla var skit trevliga.

- för tillfället kom jag hem för lite mer än en timme sen, ska strax köra till gymmet och möta upp melissa. vi ska nämligen få ett "instruktionspass". ska prova på där i två veckor, sen ska vi bestämma oss för om vi ska börja där eller inte. det dummaste är att tomelillas badhall har fått någon sorts läcka så badet är igenbommat och så ska det förbli ett tag. möjligheten att kunna tränings simma var en av anledningarna till att jag ville börja på just det gymmet men nu får jag se hur jag gör.. i värsta fall får jag åka till ystad vaje gång jag ska simma, tycker det är riktigt dåligt. dom borde ha byggt en ny simhall för längesen här i tlilla!
nej, nu ska jag dra så att jag inte kommer försent, update you later.


håller förresten på att leta efter en resa till sunny beach i Bulgarien där jag,
hanne och limpan ska semestra om några månader ;) ska bli så jävla nice!
någon som vet var man kan hitta bra och billiga all inclusive resor dit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -