dagens åsikt - micah, sveriges mest omogna mamma?

jag bara måste få säga min åsikt om den här unga mamman på 15 år. helt ärligt, den här tjejen är riktigt rubbad i huvudet, enligt mitt tycke. läser hennes blogg dagligen, just för att se hur otroligt omogen en mamma kan vara. hon skriver sjuka saker i sin blogg rent ut sakt. saker som att "hon inte har något att leva för" osv. ehm, wait a minute, du har ju förfan din lilla dotter på sju månader? är inte det något att leva för?!

hon hänger ut sin egen mamma i sin blogg, gör slut och blir ihop med pojkvännen varannan timme och gång på gång skriver hon "tyck synd om mig" inlägg i bloggen. jag känner inte den här tjejen personligen, men mina åsikter utgår från vad HON själv skriver i sin blogg, hur HON agerar i olika situationer och vad hon själv har för åsikter. nästintill skriver hon om att hon ränner på stan i små korta kjolar med en massa töntar. och det är fan inte ofta som hon skriver att hon tar med sig sin dotter!

förhelvete, ett barn behöver sin mamma hela tiden, speciellt när det är så litet som sju månader gammalt. hade jag själv fått ett barn så hade jag velat vara med det varje sekund! tänk vilket band man har till det barnet, det är liksom DITT barn och då tycker jag det är rimligt att ha sådana moderskänslor och vilja vara med sitt barn och ta hand om det hela tiden. mikaela verkar dock inte ha så starka moderskänslor. klart det är jobbigt att ta hand om ett barn, men jag hade ändå velat pussa på mitt barn och sett till så att det mådde bra 24/7! det är klart att man ska kunna gå ut och ta en fika med sina vänner någon gång fast man är ung mamma eller mamma överhuvudtaget, men då tar man fan med sin unge. väljer man att bli mamma så är man mamma för resten av sitt liv! man kan inte föda ett liv till världen och sen tro att man själv kan "välja" när man vill ta hand om det. det är ditt eget ansvar att ta hand om det barnet och se till så att det får den bästa uppväxten som möjligt.

nej, hon är verkligen patetisk den tjejen. att få växa upp i den miljön som hennes dotter gör nu kan fan inte vara lätt. omogna föräldrar som ständigt bråkar hit och dit och en instabil morsa som skriver de mest omognaste inläggen jag någonsin sett i hela mitt liv av en MAMMA. stackars unge säger jag bara.


lägger in videos på när hon sitter och tror att hon är cool för att hon röker gör hon också.
säger att hon är beroende som fan samtidigt som hon säger att hon endast brukar ta en-två cigg om dan.
haha, seriously, ta tag i ditt liv människa. väx upp!

nu har jag fått säga min åsikt. jag hade skitit totalt i hur hon betér sig om hon inte hade haft barn men jag blir så jävla förbannad när barn är inblandat i sånt där!


nu blir det Big Brother final!


Kommentarer
Postat av: Anonym

WORD!

2011-06-06 @ 01:11:35
URL: http://moaohlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror inte en enda människa i hela världen kommer ta dig på allvar när-du-skriver-utan-varken-stora-bokstäver-kommatecken-eller-punkt

2011-06-07 @ 03:06:05
Postat av: mamma till liam

jag fatter inte att hon kan läma bort si bran .. jag får panink när jag ska läma bort min sån till non anna en hans papap .. :P

2011-06-07 @ 04:39:46
URL: http://respekteravar.blogg.se/
Postat av: Sandra, 22 och mor till två.

Min lilla är 10 månader, hon har barnvakt ibland. Jag är ute ibland. Mitt liv har inte stannat pga barnen, jag och deras far är osams ibland. Skillnaden är den, när jag och deras pappa är osams, tar vi det när barnen SOVER. Barnvakt? OFC! Jag är i stort behov av egen tid ibland! Senast igår kom min mamma och tog barnen, heela 20 minuter så jag kunde gå te netto o köpa mjölk o smör UTAN barnvagn. De räckte, gott o väl!

De mest tragiska är att hon inte kommer att komma ihåg sin dotters uppväxt, komma ihåg hur hon var som bebis. För de e inget hon har nån erfarenhet av, henens mamma har nätter så Mikaela "orkar" plugga. Om hon är ute mindre, och vilar på dagen när Kelly gör de, så tror jag hon klarar nätterna med...

2011-06-07 @ 11:43:36
URL: http://iseeu.bloggplatsen.se/
Postat av: Ellen

Är du medveten om att hon har asperger...?

2011-06-12 @ 11:09:06
URL: http://www.milady.se
Postat av: Johanna

jaha och? och därför ska man inte ta hand om sin unge eller vad? please.

2011-06-12 @ 21:23:06
URL: http://johannathroback.blogg.se/
Postat av: Mallanmamma.se

Men bara den där videon när hon TRYCKER in nappflaskan på Kelly för att hon ska försäkra sina läsare att hon kan ta hand om sitt barn... Och när inte Kelly vill ta nappflaskan tar hon fram en app på sin iPhone där hon kollar vilket slags skrik Kelly har?

2011-06-17 @ 17:38:00
URL: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -