dagens åsikt - gravida som röker?

det är något av det fulaste jag vet helt ärligt. att dricka och röka när man är gravid är något av det mest idiotiska man kan göra enligt mitt tycke. hur kan man göra så mot sitt eget barn, sitt eget kött och blod? det är en underlig fråga för mig. jag ser ner på såna white trash människor som skadar sitt barn på det viset MED MENING! även föräldrar som röker inomhus, röker i bilen osv när de har barn är riktigt äckligt. och nej, det finns inga "ursäkter" till att betee sig på det sättet. man kan inte skylla på ett beroende hit, beroende dit.. älskar man och bryr sig om sitt barn så pass mycket så gör man bara inte så! man ska inte skaffa barn om man inte har hjärna och mogenhet nog till att förstå såna här realistiska saker. så lyder min åsikt iaf och jag blir alltid lika upprörd när man hamnar i en diskussion där vissa människor verkar tycka det är okej med sånt här skit.

"Om du röker eller snusar när du är gravid får fostret i sig många skadliga ämnen. Det kan leda till att fostret växer för dåligt eller till och med dör. Det är inte lätt att sluta när man är beroende, men du kan få hjälp.
Fostret får till och med i sig större mängd än mamman av vissa ämnen, till exempel kolmonoxid och nikotin. De flesta av tobaksrökens ämnen passerar fritt över till fostret. Nikotinet, som även finns i snus, gör att blodflödet i livmodern och moderkakan minskar och fostret får mindre syre och näring." källa: vårdguiden.


usch och fyfan säger jag bara. sikka jävla white trash människor det finns..

Kommentarer
Postat av: johanna persson

håller helt med dej johanna människor som rökar med ett barn i magen är bara svin. fattar dem inte att de är farligt eller vad är de som inte går in i huvudet. bra skrivigt söötnos:D<3

2011-03-22 @ 18:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -