Hard work

Phuuu är helt slut, har jobbat i 12 timmar idag. 12 timmar av påklädning, borstning av tänder, utdelning av mediciner, hjälp på toa, tvättning av kläder, lagning av mat, framdukning, avdukning, diskning, gå, gå och gå fram och tillbaka överallt och 1000 saker att komma ihåg uppe i hjärnkontoret. En vanlig dag på jobbet helt enkelt! Snacka om att det finns många människor som verkligen underskattar alla undersköterskor där ute, jag själv var en av de som gjorde det tidigare. Men fy vad vi vårdbiträden och alla undersköterskor ska ha cred för det vi gör alltså, det säger jag bara!! Hur som, jag jobbade igår också. Och iförrgår. Men jag trivs som tusan, underbara kolleger och rara gamlingar. Och när man väl befinner sig på jobbet så går tiden så himla fort eftersom man gör saker hela tiden. Dessutom känns det jävligt bra när lönen kommer! Men som ni förstår så lägger jag bara ner tid på bloggen när jag verkligen har tid, som t.ex. nu när jag hade en stund över innan jag ska gå och lägga mig. Imorgon är jag däremot ledig och det ska bli så skönt att få sova ut och bara få vara hemma imorgon och göra vad som än faller mig in. Men nuuu ska jag äntligen sätta på några avsnitt av desperate housewifes och somna till det. Har köpt alla säsonger nu förutom säsong åtta som inte har kommit ut i affärerna än, jag verkligen älskar den serien och har gjort det i flera år nu! Så sjukt rolig :D 
 
Några veckor gammal bild. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -