Long time, no see

Gash!! Vad länge jag höll mig borta från bloggen denna gången.. Två månader. Men nu kliar det för mycket i fingrarna för att låta bli den! Köpte en ny digitalkamera för några dagar sedan så nu kommer det definitivt bli mycket bättre bilder här i bloggen än innan då jag har fotat med min sketna mobilkamera.. Hur som haver, jag har hittat på massor med underbart roliga saker på sistone! Såklart har det hänt tråkiga saker också, men mest roliga! :D Klarade bland annat min delegering (överlämnande av läkemedel) med alla rätt (!) och har börjat sommarjobba, som vårdbiträde på äldreboendet Valkyrian här i Tomelilla. Jag trivs riktigt jäkla bra. Det är ett hård jobb, hårdare än vad många tror, men det är så skoj samtidigt. Firat midsommarafton och fyllt 18 år har jag också gjort.
Har även köpt en kattunge och gav den som en glad överraskning till min pojkvän. Så nu har vi en liten söt katt tillsammans, fast den bor hos honom. Milou heter den, så himla gulligt. Eller ja, JAG har iallafall döpt den till Milou, Alex var inte helt hundra på att han ville ha det namnet eftersom han tyckte det påminde för mycket om hunden i Tintin. Men nu heter han bannemaj Milou och därmedbasta! ;) Haha. Han var bara sex veckor när jag hämtade hem honom så han blev vår lilla bebis direkt. Det är helt sjukt vilka "mamma känslor" man kan få för ett djur. 
 
Igår tog vi dessutom en trip till Ullared, morsan, brorsan och jag. Handlade för 2000 kr och fick med mig allt jag ville ha. Första gången det har hänt! De andra gångerna har jag alltid haft för lite pengar för att kunna köpa allt jag ville ha, men icke denna gången. Det lönar sig att jobba kan jag lova! Har massor att se fram emot nu framöver och det kan jag tacka mitt jobb för.
 
Anyhow,  kom nyss på att jag inte har tid att skriva mer eftersom jag ska iväg klockan sex för att få mina naglar påbyggda av Olivia. Jag är nämligen prövkanin! Lägger in bilderna ifrån ullared sålänge.
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Håroljan du köpte är grym, älskar argan oil! :)

2012-07-08 @ 23:06:46
URL: http://moaohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -