Roadtrip!

Hej på er! I lördags åkte jag iväg på äventyr med fyra härliga vänner, Melissa, Amer, Billy och Bettan. De hämtade upp mig halv sju på morgonen och sen drog vi på en roadtrip till Göteborg. Vi satt som fem packade sillar (säger man så?) i Bettans lilla bil men det var ändå hur roligt som helst med musik, "gott snack" och skoj. Vi anlände till liseberg klockan elva på förmiddagen och var där till tio på kvällen. Vi åkte allt från atmosfear till flumride. Eftersom det var första gången som Melissa var på liseberg, så det var extra kul att få dela den upplevelsen med henne samt att få se hennes miner när vi åkte de olika karusellerna :D Gick igenom spökhotellet gasten gjorde vi också såklart, tradition förtusan ju när man är på liseberg. 
 
Och gissa vem som vann ett två kilos mjölkchoklad? Jo jag, för första gången i hela mitt liv. Jag fick slösa ett antal 20 lappar på det men jag var bestämd för jag skulle verkligen vinna ett! Och tillslut vann jag på nummer 18, samma som min ålder. Kanske mitt nya turnummer haha? Och precis innan vi drog ifrån liseberg så tryckte vi ner oss alla fem i flumride (vattenbana) och efter det kan jag lova att vi alla var dyngblöta! Det blev en sådan kraft när vi åkte nedför backarna eftersom vi var så många i en båt, så att det kom en våg rakt ner i båten och över hela oss, rakt i ansikten, ner i skor och allt. Så vi bad en gubbe ta ett par bilder på oss alla (finns längre ner i detta inlägget) dock kanske det inte syns så jättebra på bilderna men tro mig, vi var blötast på hela liseberg! Gud vad vi skrattade. 
 
Egentligen skulle vi tältat också över natten på en camping i närheten, vi hade packat hela bilen full med nödvändiga grejer och köpt grillmat och allt, men när vi väl kom dit så framgick det att det skulle bli ytterliggare kostnader för det som vi inte hade räknat med, så vi åkte hem på natten istället. Lika bra, för det var riktigt underbart att få sova i sin egen säng efteråt. Tälta och grilla får vi göra en annan kväll istället ^^ Hursomhelst så hade jag en förjävla awesome dag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jt -